برد کنترلی دیزل ژنراتور و نکاتی که هنگام خرید آن باید توجه شود

برد کنترلی دیزل ژنراتور نحوه راه اندازی و نیز کنترل _ حفاظت دیزل ژنراتور را انجام می دهد به عبارت عامیانه وجود برد دیزل ژنراتور در کاربردهای اضطراری و نیز کاربرد دائم کار باعث می شود احتمال خرابی و آسیب دیدگی دیزل ژنراتور به صفر میل کند. کنترل کننده دیزل ژنراتور با نام برد دیزل ژنراتور _ برد کنترل دیزل ژنراتور_کنترلر دیزل ژنراتور _ برد ATS دیزل ژنراتور _ برد AMF دیزل ژنراتور در بازار ایران نامیده می شود.
برد کنترلی دیزل ژنراتور و نکاتی که هنگام خرید آن باید توجه شود :

قبل از گرفتتن قیمت برد کنترل دیزل ژنراتور ابتدا باید برند موتور دیزل و مدل آن مشخص شود زیرا برخی از برندها فقط با پروتکل های ارتباطی خاصی روشن و خاموش می گردند و بنابرین تنها از بردهای خاصی که این پروتکل را دارند باید استفاده شود و اگر از برد کنترلی دیزل ژنراتور ی که آن پروتکل ارتباطی خاص را ندارد استفاده گردد تحت هیچ شرایط دیزل ژنراتور روشن نمی شود.
به عنوان مثال برند VOLVO PENTA دیزل ژنراتورهای ولوو ، برد کنترلی که استفاده می شود بایستی حتما پرتکل CAN BUS یا J1939 را داشته باشد پس فقط برد DSE 7320 مناسب می باشد و نه مدل DSE 5220 . بنابراین قبیل از خرید برد کنترلی دیزل ژنراتور به این نکته مهم دقت فرمایید. بعلاوه کاربردهای امر جنسی و یا دائم کار در تعیین برد دیزل ژنراتور نقش تعیین کننده ای دارد. پس در هنگام خرید برد کنترلی دیزل ژنراتور به این نکته نیز توجه فرمایید.