گیلسونایت چیست

گيلسونيت يک نام مشترک براي گروهي از مواد معدني قير جامد به نام گراهيميت با نام عمومي قير طبيعي است. در زير نمودار کليه مواد قير جامد طبقه بندي شده تا پايان قرن بيستم:

GILSONITE چيست?

اساساً ، گراهاميت يا گيلسونيت يک قير جامد معدني است که توسط زمين شناسان به عنوان ماده محلول در حلال هاي روغني ، مانند CS2 ، TCE و CCL4 طبقه بندي مي شود.

 

قير جامد از جمله گيلسونيت بسته به نامهاي محلي داده شده و صنعتي که عمده ترين مصرف کننده قير طبيعي است با نامهاي مختلفي در سراسر جهان مي رود. در زير مروري بر نامهاي مختلفي که به قير طبيعي داده شده است:

 

ايالات متحده: Gilsonite ، Uintaite يا Uinitite

کانادا: آلبريت

آمريکاي لاتين: آسفالتيت يا آسفالتيتا

ترينيداد: درياچه آسفالت

چين: سنگ قير ، Pyrobitumen

خاورميانه و هند: آسفالت طبيعي ، آسفالت

تمام نامهاي فوق به يک محصول خاص بستگي دارد که بسته به ويژگي هاي ماده معدني که از يک مبدا به ديگري متفاوت است ، مي توان آن را طبقه بندي کرد.

 

گيلسونيت بسته به اين مشخصات از کاربرد گسترده اي برخوردار است در حالي که داراي مزاياي برتر براي بسياري از مواد جايگزين (به عنوان مثال ذغال سنگ دريايي در ريخته گري) مي باشد زيرا از روغن خام - برخلاف Pyrobitumens - سرچشمه مي گيرد و بسياري از اجزاي معطر يا آليفاتيک روغن خام در آن وجود دارد. ساختار مولکولي قير طبيعي.

 

کليد کاربرد و بهره مندي از اين ويژگي هاي برتر مبتني بر دانستن شرايط ترکيب و فرمولاسيون محصول به عنوان ماده افزودني / خام در هر کاربرد خاص از نفت حفاري و ريخته گري تا ظريف تر مانند جوهرها ، رنگها و لکه ها است.

قيمت ايران گيلسونيت:

قيمت گيلسونيت در ايران از مجموعه اي از عوامل و متغيرها تهيه شده است. مهمترين عوامل نرخ ارز بين المللي و تقاضاي چين از ايران گيلسونيت است. به دليل نرخ ارز ناپايدار به ارز ايران (IRR) ، قيمت هاي گيلسونيت که به دلار به مشتريان ارائه مي شود ، مطابق نرخ ارز در حال تغيير هستند.

 

همچنين از آنجا که بازار اصلي قير طبيعي ايران چين است و بيشترين سهم بازار از سفارشات چين است ، افزايش تقاضا در چين منجر به افزايش قيمت توسط کارگران معدن گيلسونيت در ايران مي شود.

ساير عوامل مؤثر مي تواند شرايط آب و هوايي باشد. از آنجا که بيشتر توليدکنندگان Gilsonite از ايران شرکت هاي کوچک و کمبود سرمايه براي ذخيره سازي خود هستند ، در طول فصل باران ، بسياري از اين بنگاه هاي تجاري کوچک (يا حتي شخص) نمي توانند تدارکات مناسب را از معدن به بندر ترتيب دهند. با اين حال از آنجا که شرکت هاي بزرگتر با انبوه مواد بخشي از بازار هستند ، از جمله Zista Gilsonite ، آنها به راحتي اين کمبود را در فصول باران باران جايگزين مي کنند که با وجود بد بودن آب و هوا در منطقه معدن ، قيمت FOB Gilsonite را در فاصله منطقي نگه مي دارد.

 

قيمت نفت خام همچنين مي تواند بر قيمت قير طبيعي به طور غيرمستقيم تأثير بگذارد ، زيرا گيلسونيت يک ماده اصلي افزودني FLC (کنترل از دست دادن سيال) در لجن حفاري هاي مبتني بر روغن است و کاهش تعداد دکل هاي فعال در سراسر جهان مي تواند منجر به کاهش تقاضا براي گيلسونيت در اين برنامه شود. در نتيجه رد قيمت توسط خريداران عمده Gilsonite به عنوان افزودني FLC.