سنگ شکن های ضربه ای و سنگ شکن هیدروکن

 


سنگ شکن های ضربه ای 

 

از سنگ شکن چکشی  به عنوان سنگ شکن های اولیه و ثانویه در خطوط فراوری و خردایش مواد معدنی استفاده می شوند،این سنگ شکن ها ازیک روتورکه دارای 2تا6 ردیف،پره چکش است وباسرعت زیاد دوران می کندتشکیل شده اند

نقش پره های چکشی پرتاب قطعات بارورودی (سنگ وموادمعدنی)به طرف جدارداخل سنگ شکن است برروی جدارداخلی سنگ شکن تعدادی سپرآجدارازآلیاژهای ضدسایش

نصب شده است که نقش مانع راایفا می کنند وقطعات بارورودی براثربرخوردباآنهاخردمی شود،سرعت

حرکت پره ها 15تا50 متردرثانیه است .

درسنگ شکن های ساخت کوبش ماشین دانه بندی بارخروجی

به راحتی توسط سیستم رگلاژسنگ شکن قابل تنظیم است.

 

سنگ شکن ها دردوتیپ هیدرولیکی وساده وتاظرفیت 240 تن درساعت ساخته می شوند

 

 

تولید قطعات سنگ شکن در بخش تراشکاری :

 

خشاب سندون چکش بغل بند

روپوش روتور جک تابلو برق

فولی شفت لنگ درپوش یاتاقان بلبرینگ

کاسه نمد ،گریس برگردان ، فنر

 

سنگ شکن‌ها انواع مختلفی دارند بر حسب نوع استفاده سنگ شکن‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

 

۱- سنگ شکن فکی: از این دستگاه جهت خرد کردن کانی‌های درشت و بزرگ ( بالاتر از ۲۰ سانتیمتر ) به سایزهای کوچکتر استفاده می‌شود و انواع مختلفی دارد.

 

۲- سنگ‌شکن‌های چکشی: استفاده این دستگاه بیشتر جهت خرد کردن کانی‌هایی با ابعاد متوسط ( ۰ تا ۲۰۰ میلیمتر ) و در انواع بزرگتر تا ۴۰۰ میلیمتر به ابعاد کوچکتر جهت مصارف گوناگون مانند شن و ماسه، شن بتن سازی، موزاییک، آسفالت و امثال آن است.

 

۳- ماسه سازها.

 

 

سنگ شکن هیدروکن

 

 

سنگ شکن هیدروکن از نوع مخروطی بوده و به عنوان سنگ شکن ثانویه کاردبرد دارد. عمل خردایش در این سنگ شکنها توسط بسته شدن فاصله بین منتل و کانکیو صورت می پذیرد

 این شکاف بوسیله اکسنتریک که در پایین شافت  اصلی قرار دارد و باعث چرخش شافت  اصلی می شود باز و بسته می شود . با تغییر تتپ ( دهانه باز بین منتل و کانکیو ) توسط جک بالا برنده می توان آنالیز بار خروجی را مطابق با نیاز تغییر داد.

 

همچنین با تغییر سایز اکسنتریک دستگاه (میزان لنگ) می توان سرعت عبور و اندازه بار خروجی را تغییر داد.

کلیه قطعاتی اصلی دستگاه که با بار در تماس مستقیم هستند از فولاد منگنزی مولیبدن دار ساخته شده اند که مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش دارند.

این سنگ شکن به همراه تانک روغن هیدرولیک و خنک کننده خود بر روی شاسی متعلق به خود نصب می شود .

 

تابلوی برق دستگاه نیز قابلیت تبدیل به حالت تمام اتوماتیک و دستی را دارا می باشد و از طریق این تابلو می توان عملکرد دستگاه را کنترل نمود.

 

مجموعه شافت  اصلی این سنگ شکن روی جک هیدرولیک قرار گرفته است .بوسیله این جک میزان فاصله قسمتهای خرد کننده ( منتل و کانکیو ) تنظیم می شود. همچنین این جک در صورت اعمال شوک ناگهانی مانند گیر کردن قطعه فلزی در داخل دستگاه خالی شده و مانع آسیب دیدن و بریدن شافت  اصلی می گردد.

 

قسمتهای خرد کننده ( منتل و کانکیو ) دارای شکل مخروطی (کونیک) هستند و در نهایت دهنه گشاد منتل معادل 36 اینچ یا حدود 915 میلیمتر است. بنا به موارد فوق این دستگاه به هیدروکن 36 اینچ معروف است.