تاریخچه دیزل ژنراتور چیست ؟

تاریخچه دیزل ژنراتور : رودولف دیزل مخترع دیزل ژنراتور سال 1858 در پاریس دیده به جهان گشود. پدر و مادرش مهاجران باواریا بودند. رودولف دیزل تحصیلات خود را در دانشگاه پلی تکنیک مونیخ آغاز کرد. بعد از فارغ التحصیلی، او به عنوان مهندس یخچال شروع به کار کرد. با این حال، او عشق واقعی در طراحی موتور را در دل داشت. رودولف دیزل طرح های بسیاری در موتور های حرارتی داشت  که از جمله می توان به یک موتور هوا با انرژی خورشیدی اشاره کرد. در سال 1893، او در مقاله ای به توصیف یک موتور با احتراق درون سیلندر ( موتور احتراق داخلی ) پرداخت. در سال 1894 ، او اختراع جدید خود را، موتور دیزلی نام گذاری کرد. رودولف دیزل بر اثر انفجار موتور دیزلی خود کشته شد. با این حال، موتور دیزل ثابت کرد که می تواند سوخت را بدون نیاز به یک جرقه مشتعل کند. اولین موتور دیزل موفق او در سال 1897 عمل کرد. موتور های دیزلی مدرن، نسخه بهبود یافته ی مفهوم اصلی رودولف دیزل می باشد. آنها اغلب در زیردریایی ها، کشتی ها، لوکوموتیو، و کامیون های بزرگ و مولد برق ( دیزل ژنراتور ) مورد استفاده قرار می گیرند.

رودولف دیزل در ابتدا موتور دیزل را برای صنعتگران مستقل و صنعتگرانی که به رقابت با صنعت بزرگ می پرداختند، طراحی کرد.
مدل نخست رودولف دیزل، یک سیلندر 10 پا آهن با فلایویل در پایه آن، در تاریخ 10 اوت سال 1893 برای اولین بار شروع به کار کرد. رودولف دیزل دو سال را صرف ساخت این موتور دیزل نمود و در سال 1896 یک مدل دیگر با بازده نظری 75 درصد ارائه نمود، که در مقایسه با ده درصد راندمان موتور بخار بود. در سال 1898، رودولف دیزل یک میلیونر بود.

موتور دیزلی او به قدرت خطوط لوله، برق و آب، اتومبیل ها و کامیون ها و هنر و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفت و بلافاصله در معادن، حوزه های نفتی، کارخانه ها، حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفت.

اختراعات رودولف دیزل در سه نقطه اشتراک دارند:

1. تمامی آنها در ابتدا به مفهوم مخترع از انگیزه نیازهای جامعه شناختی بودند.

2. تمامی آنها مربوط به گرما و واگذاری از طریق پروسه های فیزیکی و یا قوانین طبیعی هستند.

3. تمامی آنها شامل طراحی مکانیکی قابل ملاحظه ای هستند.