موبايل خورشيدي

بزرگترين نمايشگاه موبايل دنيا با نام MWC هر ساله در روزهاي 14 تا 17 فوريه در شهر بارسلوناي اسپانيا برگزار مي‌شود. اين نمايشگاه مهم‌ترين رويداد موبايلي دنياست و شرکت‌هاي بزرگ و کوچک از سراسر دنيا جديدترين محصولات خود را ارئه مي‌دهند.
اغلب شرکت‌هاي توليد کننده فناوري و تکنولوژي در نمايشگاه CES شرکت مي‌کنند ولي جديدترين محصولات موبايلي خود را در نمايشگاه MWC به نمايش و رقابت با ديگر محصولات مي‌گذارند.
نمايشگاه امسال نيز در همين تاريخ برگزار شد و در آن بيش از 1300 شرکت از 200 کشور دنيا شرکت کردند. اين نمايشگاه از طرف سازمان جي اس ام که در حوزه فناوري موبايل فعاليت مي‌ند حمايت مي‌شود. بازديد کنندگان اين نمايشگاه که حدود 50 هزار نفر تخمين زده شده‌اند از نزديک با جديدترين فناوري‌هاي سال جديد آشنا شدند.
چهارشنبه هفته گذشته در نمايشگاه، یک محصول بسيار جالب معرفي شد که آنها برايتان معرفي مي‌کنيم.
اين موبايل ويژه طرفداران انرژي سبز است. براي شارژ کردن موبايل نيازي به برق نداريد بلکه تنها با گرفتن آن رو به روي خورشيد از طريق صفحه خورشیدی  که در جلوي آن تعبيه شده، شارژ مي‌شود. اين موبايل که با نام تجاري Umeox Apollo در نمايشگاه معرفي شد، هنوز به مرحله توليد نرسيده است و حتي از مشخصات فني و جييات آن خبري در دست نيست و تنها نمونه اوليه آن به معرض نمايش در آمد.
آنچه سازندگان اين تلفن همراه گفته‌اند اين است که بدنه موبايل از مواد مستحکم و مقاوم ساخته شده و سلول خورشيدي آن وقتي 2.5 ساعت در معرض نور خورشيد قرار بگيرد شارژ مي‌شود. البته اين در شرايطي است که شارژ باتري کاملا خالي نشده باشد، زيرا در اين شرايط بايد 17 ساعت مداوم رو به روي نور خورشيد قرار بگيرد! معلوم نيست در روزهاي زمستاني که 17 ساعت نور خورشيد نداريم چطور بايد از اين گوشي استفاده کرد.
سيستم عامل اين موبايل آندرويد و نگارش 2.2 و  قسمت آن 100 دلار اعلام شده است.