تعاریف توان اضطرای ، پرایم و دائم در دیزل ژنراتور

يک دستگاه ديزل ژنراتور بسته به شرايط استفاده مصرف کننده در 3 حالت کلي مورد استفاده قرار مي گيرد.

1- استفاده ديزل ژنراتور در شرايط اضطراري.

2- استفاده ديزل ژنراتور در شرايط پيوسته.

3- استفاده ديزل ژنراتور در شرايط دائم.
تعريف نيروي اضطراري در ديزل ژنراتور ( Standby ) :
نيروي استندباي يا اضطراري به معناي حداکثر توان ارائه برق يک ژنراتور است که از مشخصه هاي بسيار پرکاربرد در صنعت مي باشد.

يک ژنراتور برق اضطراري براي مناطق مسکوني ، پزشکي و سامانه هاي حياتي بيمارستان ها يا براي يکسان سازي مصرف در ساختمان هاي عمومي، فرودگاه ها و حتي کارخانه هاي توليدي استفاده مي شود. اين دستگاه ها به طور معمول در شرايط اضطراري مثل قطع برق موقتي و يا براي کمک تا وصل شدن مجدد برق در ساختمان ها قرار مي گيرند.

مولفه توليد (فاکتور بارگيري) کمتر از 85% و قابل اعتماد بودن بسيار بالا و عدم Overload اين دستگاه ها را براي مصارف ويژه مورد استفاده قرار مي دهد.

ژنراتور برق اضطراري در مکان هايي که در رابطه با سلامت و امنيت انسان ها هستند کاربرد بسيار زيادي دارند مثل هتل ها، فرودگاه هاو مراکز اطلاعاتي.

ژنراتور برق اضطراري در مکان هايي که در رابطه با سلامت و امنيت انسان ها هستند کاربرد بسيار زيادي دارند به مانند : هتل ها، فرودگاه هاو مراکز اطلاعاتي. براي همه اين محيط ها دستگاه هايي وجود دارند که براي شرايط ضروري و خاص مورد استفاده قرار مي گيرند. اين ژنراتور ها که که حداکثر يک ساعت به ازاي هر 12 ساعت حدود 10% افت عملکرد پيدا مي کنند مشخصا براي پاسخ گويي سريع در بازه زماني کم طراحي شده اند. مولفه توليدي (فاکتور بارگيري) اين ژنراتور ها نيز کمتر از 85% مي باشد.
تعريف نيروي پيوسته در ديزل ژنراتور ( Prime ) :
ديزل ژنراتور هايي که در شرايط پيوسته کار ميکنند عموما براي جايگزيني برق منبع اصلي و يا همان برق شهر طراحي شده اند.

براي مثال براي استفاده موقتي و حداکثري در ساخت و ساز ساختماني و يا استفاده در شرايط سخت مثل حيات وحش که از شبکه برق رساني به دور افتاده اند. با مولفه بارگزاري کمتر از 75% بدون محدوديت زماني و کارامدي بسيار بالا.
تعريف نيروي دائم در ديزل ژنراتور ( continuous ) :
برق دائمي مراکز اطلاعاتي (ديتا سنتر ) :

مراکز ديتا سنتر در همه روزهاي سال فعال هستند که مشتري ناراضي و اطلاعات از بين رفته نداشته باشند که بتوانند به کار خود ادامه دهند.

اين مراکز در همه روزهاي سال فعال هستند که مشتري ناراضي و اطلاعات از بين رفته نداشته باشند که بتوانند به کار خود ادامه دهند. کمپاني MTU Onsite Energy با توليد ژنراتور هاي ديزلي با کيفيت بسيار بالا و قابل اعتماد اين امر را براي اين مراکز مهيا مي کند. شش شرکت از ده شرکت برجسته اينترنتي از اين برند ژنراتور در مراکز اطلاعتي خود استفاده مي کنند. ميانگين مولفه بارگزاري اين موتورها کمتر از 100% با ظرفيت استفاده بيش از حد (Overload) 10% مي باشد.
نيروي دائم کار در ديزل ژنراتور براي نيروگاه هاي برق اتمي :
ژنراتورهاي ديزلي اضطراري در اين نيروگاه ها موقعي فعال مي شوند که واحدهاي NPP (اتمي) از مدار خارج مي شوند.

کمپاني MTU Onsite Energy با ارسال بيش از 300 سامانه به سراسر جهان انبوهي از تجربه و شناخت را به دست آورده که اين شرکت را در ميان بهترين ها قرار داده است. تمام دستگاه هاي مورد استفاده در اين نيروگاه ها تحت تمامي استاندارد ها از جمله IAEA 50-C-QA و KTA 1401 به سراسر دنيا ارسال مي شوند. اين ژنراتور ها کمتر از 10 ثانيه نياز دارند که به کمک واحد هاي NPP با ظرفيت پذيرش بيش از 50% در قدم ابتداي بارگزاري بيايند. کمپاني MTU Onsite Energy پايين ترين حجم را اشغال مي کند و مي تواند به هر وسيله اي به راحتي اتصال پيدا کند. 

برای اطلاع از قیمت دیزل ژنراتورهای مختلف می توانید از سایت آبادیزل بازدید فرمایید.